سبک خانه

آذر دیزاین

سبک خانه

آذر دیزاین

دوره پنجره ایدز چیست؟

زمانی که یک ویروس داخل یک بدن وجود دارد اما وجود آن را نمی توان تشخیص داد و آن دوره پنجره گفته می شود که معادل فارسی کلمه ویندوز پریود است و اما بهتر است بدانید که دوره پنجره فقط به بیماری ایدز ختم می شود بیماری‌های دیگری مانند هپاتیت سی یا کروناویروس هم این اصطلاح به کار میرود.

 اما حالا به این موضوع بپردازیم که چرا یک ویروس را نتوان در بدن تشخیص داد علت عدم تشخیص ویروس در دوره پنجره این است که پادتن ویروس که به بدن وارد شده است به میزان کافی ترشح نشده است در این صورت جواب آزمایش حتی در صورت وجود ویروس منفی نشان داده میشود.

 پس متوجه شوید که عجب خاطر ویروس داخل بدن به اندازه کافی ترشح شده باشد میتوان آن را تشخیص داد البته احتمال دارد ترشح ابتدایی پاتن به وسیله بدن شخص زمان بسیار طول بکشد میزان زمان دوره پنجره برای هر بیمار و با توجه به شرایط تسمیه شخص تفاوت دارد ولی به صورت معمول دوره پنجره  پنجره ویروس بین دو هفته در12 هفته یعنی 14 تا 84 روز متغیر میباشد. 

آیا در دوره پنجره HIV منتقل میگردد؟

دوران پنجره ویروس اچ آی وی می توان منتقل شود و فرد قادر است در این دوره ویروس را به سایر افراد منتقل کند ویروس اچ آی وی ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد از وا رد شدن به بدن می تواند منتقل گردد در صورت جواب آزمایش در صورتی که جواب آزمایش منفی است. پس توجه کنید اگر نتیجه آزمایش منفی است اما در3 ماه گذشته رابطه با خطر داشته اید احتمال مبتلا بودن شما به ویروس اچ آی وی وجود دارد 

برای انجام رابطه پر خطر چه کاری انجام دهیم؟

اگر شما رابطه پرخطر داشتی یا سرنگ و سوزن مشترک استفاده کرده بعد از گذشت سه ماه از آخرین اخبار پرخطر آزمایش ایدز دهید.

آسانترین راه برای آسودگی از عدم ابتلا به ویروس ایدز استفاده از رپید تست ایدز  فروشگاه اینترنتی بادی تست میباشد.

منبع: دوره پنجره ایدز چیست؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.